dagar i färg!

Jag har nyligen börjat med en grej; att dela in mina dagar i färger. Vid dagens slut skriver jag ned vad jag ätit (i en kalender på datorn) och vad det totala kcalinnehållet blev. Jag skulle kunna förenkla mitt system så här:

Om jag ätit under 1400 kcal är dagen grön (bra).
Om jag ätit över 1400 kcal är dagen röd (dålig).

Men ibland om jag ätit till exempel 1460 kcal en dag så kan den dagen ändå (trots att jag överstigit gränsen) vara grön eftersom den inte hamnat över 4:an i fyrahundra (alltså att det inte stigit till 1500 eller mer).

Jag kände att detta kan vara ett skitbra sätt att få en översikt på månaderna. Då kan man lätt se hur det gått. Här kan ni ser hur det gått för mig under december/januari. Ni ser att jag fyllt i gröna dagar i januari som inte varit ännu men det är planering för hur jag ska äta.
Ni kommer väl ihåg att jag dra ner rejält nu vissa dagar framöver.

DEC: 13 röda dagar                JAN: 4 röda dagar (så här långt) = inge vidare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0