jag är tillbaka!!!!!

Nu har jag inte bloggat på nästan precis 4 månader. Vet inte varför jag försvann egentligen, sjukt trist. Är överlycklig att komma tillbaka och börja blogga igen. Vet inte riktigt vad jag väger nu (förmodligen runt 52-54) men faktum är att jag är tjock och ska gå ner. Dessutom har jag börjat hetsa riktigt ofta nu på senaste tiden, nu får det vara nog.

SLUTMÅL: 47 kg

Jag har gjort upp en plan och anmält mig i en tävling där man ska gå ner 4 kg innan sista januari.

Nu jävlar hörni. Nu jävlar.

Dagarna framöver kommer se lite fram och tillbaka ut, men mitt kaloriintag kommer nog ligga runt 1400-1700. Mycket, jag vet. Men jag ska fara upp till fjällen nu och det känns som att jag inte kommer att kunna hålla igen.

Den 11, då börjar hela kalaset på allvar. Då kör jag på riktigt strikt i 5 dagar. Vilket jag ALDRIG gjort förr (trots att jag har haft anorexi). Efter denna korta period av ett intag på sammanlagt (ungefär) 920 kalorier så kommer jag börja trappa upp till ett intag på kanske 1000-1500.

F och M står för Frukost och Middag.

11/1 - dag 1 ~ 120
F: äpple, gurka, te, isbitar, tuggummi
M: äpple, gurka, te

12/1 - dag 2 ~ 160
F: 2 äpplen, gurka, te
M: buljong, morot, gurka, te

13/1 - dag 3 ~ 250
F:äpple, dadel, te, tuggummi
M: äpple, dadel, te

14/1 - dag 4 ~ 160
F: äpple, dadel, gurka, te
M: buljong, 2 dadlar, morot, te

15/1 - dag 5 ~ 230
F: apelsin, äpple, 2 dadlar, te
M: äpple, 2 dadlar, te

Den 18 börjar jag om igen. Men inte fullt så strikt. Sedan kommer jag se till att ha en dag emellan (äter mer då) för variera mitt kaloriintag = 1. kroppen håller igång förbränningen bättre när man varierar sitt kcal-intag 2. undvika att jag hetsäter (eftersom jag förmodligen kommer vara hungrig). Under dessa fem dagar kommer jag äta totalt (ungefär) 1840 kcal.

18/1 - dag 6 ~ 360
F: banan, äpple, apelsin, gurka, te
M: äpple, apelsin, 2 dadlar, gurka, te

20/1 - dag 7 ~ 350
F: banan, apelsin, äpple, gurka, te
M: äpple, apelsin, 2 dadlar, te

22/1 - dag 8 ~ 380
F: banan, äpple, apelsin, te
M: 4 dadlar, äpple, apelsin, te

24/1 - dag 9 ~ 400
F: banan, äpple, apelsin, gurka, te
M: 4 dadlar, äpple, apelsin, gurka, te

25/1 - dag 10 ~ 350
F: banan, apelsin, äpple, gurka, te
M: äpple, apelsin, 2 dadlar, te

10 DAGAR = 2760 KCAL


Kommentarer
Postat av: m

nu kör vi!!!

2010-01-03 @ 12:14:45
URL: http://casualkitten.blogg.se/
Postat av: ida

Vad roligt att du också är med i den :)! 4 kg lättare here we come ;)!

Bra mat schema , bor du ensam eller ? ålder ?



Kram Ida

2010-01-03 @ 12:49:03
URL: http://behindMySmile.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

en fråga bara, hur lång är du? :) skulle va jätte snällt om du skrev det :)

2010-01-17 @ 20:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0