hejdå allihop! hare bäst!

Far på festival imorgon! Peace and love äntligen. Jag ska göra ett seriöst försök att inte äta mycket och spara mina pengar. Ska köpa frukt, dricka och sådant... inte slösa pengar på dyr mat. På resan på vägen dit har jag med mig bananer och proviva skogsbär (5% socker / 40kcal/dl / fett <0.1 g / kolh. 9g). Det är alltså 400 kcal i hela juicen. Ska minsann dricka cirka ½ = 200 kcal och äta max 3 bananer = 300 kcal. Så all mat på vägen överstiger förhoppningsvis inte 300 kcal. Mamma kommer säkert tvinga mig att ta med mackor och sådant... huva, och jag som har så svårt att motstå ibland. Fyfanken.

Kommer bli en massa alkohol = kcal på festivalen så jag vill inte äta alltför jävla mycket. Ska försöka komma ihåg att skriva ned vad jag ätit på mobilen så att jag kan skriva det här sedan.

Om jag känner mig ashungrig köper jag väl en cola zero (för första gången!!) eller något kcalsnålt.
Tuggummin borde jag köpa!

Vad jag ska äta imorgon:

frukost 310
havregrynsgröt (med kanel) 130
havremjölk 50
1 macka med avokado & oliver 130

lunch middag & fika 300-500 (kommer dricka och äta lite då och då i bussen)
5 dl proviva 200
1-3 bananer 100-300

= 610-810

Helt okej intag ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0